Wystrój sklepu drogą do sukcesu.

Każdy wie czym różni się sklep sieciowy od prywatnego butiku. Każdy także chociaż raz odwiedził lumpeks i wie jak wygląda jego wnętrze. Jak rozróżniamy marki i towary naszych ulubionych producentów?  To właśnie pojęcie definicji identyfikacja wizualna, pozwala nam zrozumieć dlaczego konsument rozpoznaje markę, sklep, butik. Większość tych znaków ułatwiających rozpoznawanie marki jest tak zaprojektowana by nawet fragment logo pozwalał się identyfikować.
Otrzymując artykuły promocyjne konsument musi rozpoznawać markę promowaną przez nie. Nawet programy motywacyjne muszą promować konkretną sieć sklepów. Dlatego każdy salon sieciowy dąży do ujednolicenia kolorystyki wszystkich swoich placówek, bez względu na to w jakim obszarze kraju się znajduje. I tak, kojarzymy kolory z marketem, oświetlenia, styl, dekoracje okienne. Wszystko to sprawia, że konsument rozpoznając markę i chętniej robi zakupy w znanym sobie salonie. Marketingowcy, sprawujący pieczę nad promowaniem sieci sklepów, często próbują delikatnie odświeżać wizerunek firmy, ale nigdy nie zmienią go zupełnie. Natomiast odmiana całkowita wizerunku najczęściej odbywa się przy okazji łączenia dwóch marek w jedną.